Cand devine greu sa fii mama?

Sa fii mama e lucru mare,e frumos,e asa cum spun poetii,cum spun preotii si tot prea inaltii….e minunat!Stim cu totii ca ce frumos,e prea frumos sa fie numai fromos!

Buuunnn.Unde incepe sa fie greu?Pai greul asta se amesteca odata cu frumosul.De exemplu faci testul de sarcina si aflii ca devii mamica,apoi apar greturile si aflii ca in aproximativ 3 luni dispar,Observati ordinea…una alba,una neagra! Partea frumoasa e ca iti poti spune incontinuu sa fii tare,o sa fii mama, o sa pari o divinitate in fata tuturor,toate trec….dar cel mai tare ne mintim cand spunem ca tot greul o sa treaca atunci cand nastem si ne vedem bebelusul.E….MAI MARE MINCIUNA NU EXISTA!!Acum incepe greul,panica,grija,iubirea nebuna si gandurile negre de genul,,oare o sa fiu o mama buna?,,Eu ma straduiesc zilnic sa fiu o mama buna dar realizez ca atunci cand nu depun prea mult efort si nu ma stresez,atunci reusesc.Pai nu eram eu in spital sa scot firele de la cezariana si ii spun asistentei ca abia astept sa plec,ca m-am saturat de spital si ca acasa o sa treaca toate?Pai nu a zis ea ca …eee,greul abia acum incepe!! Atunci am facut ochii mari.frica m-a cuprins si am zis ,,SI DACA ARE DREPTATE?,, 

Am ajuns acasa si la nici 30 de minute am aflat ca avea dreptate.Bebe plangea din toti plamanii lui mititei si avea un sonorrr,dar eu tot nu stiam ce vrea pt ca il pusesem la san si nu vroia nimic.Am aflat intr-un final,telefoni, de la mama ca poate sunt colicii.In acele momente am zis ,,Greul abia incepe,, Ma…si e atat de frumos sa fii mama,sa il vezi cum creste,sa il auzi cand vorbeste,gangureste,papa tot ce prinde,se stramba de la ceva !!Pai daca nu are instructiuni,eu de unde sa stiu cum fac cu el?Instinct matern o sa spuna multe mame.Bine ,dar daca eu sunt o apuca…ce stiu eu cand ma napadeste instinctul?

Dupa primele zile in care am dorit sa fac eu singura tot…dar tot,am aflat ca nu am baterii ca Duracell ci ca ce-a mai mare chinezarie ,care te lasa cand prinzi momentul acela unic…de genul ,un extraterestru.Ramasei fara baterii,nu mai puteam,aveam ochii in fundul capului si motaiam pe unde apucam,cu copilul la san,pe langa san! Tot eroismul meu de mama se dusese pe apa sambetei,

Uneori in viata e bine sa spui si stop-pauza.! O sa se simta mandra Anda Adam ,nu?

Dar de ce sunt asa chinuite mamele?Pai nu ele au sanii?Nu ele au laptele cu ele?Nu ele au mainile mereu fine si calde?Nu mama pupa si trece?Pai tata e ca o bona,vine cand il chemi ,daca are timp! Uneori cand te apuci sa strigi si nu te aude nimeni,te enervezi ,te ridici si zici…E lasa,o sa creasca el copilul mare si o sa ma iubeasca mult .Sigur ca o sa creasca ,ca o sa te iubeasca dar daca pe tata mai mult?Nu te enervezi ca tragi multe si tatal isi asuma toata dragostea? :)))) In acest caz ,zic sa ne asiguram ca nu ne rupem numai noi oasele dormind cu gatul stramb si cu rahatei pe degete :)) Sa treaca si tati sa facem o noapte si o noapte.Partea proasta e ca atunci cand bebe simte foamea,tati doarme…ca vine cisterna:))

Acu trageti singuri concluzia,cane e greu sa fii mama! La mine e mai mereu greu dar e frumos,frumos tare…dar greu.Nu ma plang dar e greu!

Sa luam o pauza….zic.Imagine

2 gânduri despre &8222;Cand devine greu sa fii mama?&8221;

  1. As fi spus acelasi lucru 🙂 Si eu imi imaginam inainte sa fiu mama ce frumos va fi, cum ne vom distra noi doi si ne vom iubii toata ziua. Ei nu e chiar asa, pentru ca bebele nu vine cu instructiuni, noi mamele nu suntem roboti, avem si noi zilele noastre proaste. Si eu la inceput vroiam sa fac totul singura, acum nu mai vreau, dimpotriva abia astept sa iau o pauza. Imi iubesc mult baietelul dar am nevoie sa-mi adun gandurile si sa dorm.

Lasă un răspuns

