1Iunie,ziua negarii lui ,,NU,,

Mereu mi-am dorit sa fac ceva greu,ceva ce pare imposibil sau macar sa escaladez Everestul!Nu am crezut niciodata ca pot face asta in sanul familiei.Nu am adus Everestul la mine dar am simtit dificultati ca la o astfel de expeditie.Cum puteti face asta? Alegeti o zi ,una speciala….de ex 1 iunie si il negati pe ,,NU,, .Mai exact ,copilul nu trebuie sa il auda pe ,,NU,, in ziua cu pricina.

Oooo pai pare simplu,pana ajungi sa te intrebi….,,Pai si daca vrea sa aprinda el aragazul,cum ii spun ca nu e voie??,, E greu dar nu imposibil.

Ziua se anunta una grea dar plina de optimism.Se intampla pe 1iunie,in urma unei provocari lansate de http://www.suntmamica.ro ,mai exact aici http://www.suntgravida.ro/blog/cadou-pentru-copii-de-1-iunie-o-zi-in-care-le-spunem-mereu-da-5822

Bine ca ziua de 1 iunie a picat in una din zilele libere ,ca ma si gandeam la cum ii spun ca trebuie sa mearga si ca nu poate lipsi,el punand aceeasi intrebare in fiecare zi ,,Astazi stau acasa?,, Deci se intelege ca raspunsul a fost unul bun,,DA, astazi stai acasa,, Iupyyy am reusit sa spun primul ,,da,, fara sa ma gandesc ca am gresit cu ceva.E de bine…..greul avea sa urmeze.

Iesim la plimbare ,putin de dimineata pt ca deja era foarte frig afara si ploua dar am zis ca sa mergem sa cumparam plastelina si sa ne distram in casa.Aici incepe calvarul.

-Mami,pot sa sar in balta?

-Ianis ,o sa racesti.

-Te rog mami ,o singura data si gata.

-ianis o sa racesti!!

-Te rog mami ,ca azi e ziua mea si trebuie sa ma distrez!

-Bine …o singura data(gandind in sinea mea,ca are papuceii destul de buni si pentru baltoace)

-Mami,daca azi e ziua mea ,pot sa fac ce vreau?

-Pai ,pe aproape!(cum sa ii spun ca ,,nu,, fara sa il folosesc pe nu?)…..

-Mami vii te rog sa sarim impreuna prin apa?

-Dau un telefon si vedem mai apoi!…..si sare in balta de 2,3 ,4 ori…profitand ca mami nu ii poate spune ,,nu,,.Parca stia,presimtea pt ca nici sa ridic tonul nu puteam.Era culmea sa il neg pe ,,nu ,, si sa tip dupa el.Ziua nu ar fi avut farmec daca as fi devenit isterica sau deprimata.Starea de isterie statea sa se instaleze,ca nu de alta dar ca mama esti proiectata sa spui si cate un ,,NU ,, raspicat.Asa simti ca faci ce trebuie,ca il feresti de cele rele,ca iti faci meseria de mama la cele mai inalte standarde.Sa fie clar un lucru…O mama spuna atat de mult ,,nu,, incat poate parea o masina de negare.

Am trecut de etapa cu balaceala in ploaie,cu plastelina am ajuns acasa ,sanatosi si intregi.Printre cuimparaturile de 1 iunie se cerea si un mic tort…pai cum altfel daca nu dupa placul lui?

Tortul a fost impartit intre el si cativa copii chemati in vizita ,fara ca mami sa poata spune nu.In fond si la urma urmei era 1iunie si distractia trebuia sa primeze.

Unul din cadourile dorite a fost o tableta pe care sa invete engleza,e fascinat si ii place….mami se supune ,ca de stricat nu ii strica!Ianis pe tableta

Urmeaza din nou chinul pt mami… :))

-Mami vreau petrecere in pijamale!

-Hopa,dar de unde ai auzit de asa ceva?

-La desene….(deci clar nu il mai las la desene o perioada :)))) )

-Pai si cu cine faci petrecerea daca prietenii tai trebuie sa mearga acasa?

-Daca le suni tu pe mamicile lor,ei o sa poata sta cat vor….te roggggg.

-Ianis,cred ca mamicile sunt ingrijorate si sa ii lase peste noapte …inseamna ca ele sa doarma singure! ( Cum sa il pun pe nu?Unde sa il introduc ca el sa inteleaga clar si raspicat ca ,NU E VOIE ? )

-Mami …zi ,da sau nu? ( I-a spus cineva de provocarea mea?De ce incepe cu ,,da,, sau ,,nu,,? Stie ca singurul raspuns care il pot da este doar ,,da,,? Imi citeste gandurile?Ma cunoaste la fel de mult cum il cunosc eu? Lucrurile incep sa fie bizare….ma si tem sa mai continui dar…continui.Escaladez Everestul in casa mea,am zis da?)

-O sa sun mai tarziu dar sa te astepti si la un posibil refuz! Ok?

-Bine,promit sa nu ma supar.

Intre timp sun si ghici ce?O sa am copii peste noapte.Cati? Nu stiu exact …va anunt mai tarziu.Acum alt sir de intrebari cu atentie la raspuns.

-Mami cand ajunge tati acasa ,imi aduce si el cadou?Te rogggg!!!

-O sa vedem cand vine!

Ia ghiciti,vine tati si stiind ca ii luasem eu …..nu ii mai cumpara nimic.Aici din nou o discutie cu intrebari scurte:

-Tatiiiii azi e ziua mea! Mi-ai luat cadou?

-Pai a luat mami !

-Dar tati,mama e o persoana si tu esti alta.Eu mananc si pentru tine? Nu,deci nici tu nu poti spune ca mami a luat cadou ca din partea ta!

-Bine pui,ti-am luat ceva dar il vezi mai tarziu! (Saracul sot ,cu o fata de pisic plouat isi ia cheile si pleaca prin ploaie sa ii ia lui Ianis o atentie de 1 iunie,ca doar cine putea sa spuna ca ,,NU?,,

Revine tati cu jucaria lui preferata,un Lego pe langa alte zeci pe care le are si ghici ce…..se joaca,Coco cu ele!El se pregateste de petrecerea lui in pijamale.coco fura jucarii

Nu m-am gandit niciodata,nici o fractiune de secunda ca din 4 copii,pe 3 ii lasa mamicile la mine.Sunt copii de 7-8 ani.Eu nu cred ca l-as lasa dar asta nu face decat sa ma bucure,ma gandesc ca doar sunt o mama super si de asta au incredere …NU?

Bunnn,ma pricopsesc cu 3 copii straini in casa,unul al meu fara drept de a primi pe ,,NU,, si …..ma resemnez.Sunt  pana in gat intr-o provocare pe care imii promit sa o duc la capat,ca pot,ca sunt tare….hai ca rezist!

Seara le spun ca la ora 22 se baga toata lumea in pat….,Multumesc doamne ca am fost inspirata sa imi iau un pat mareeeee si au incaput toti  …Acu intrebarea e…Cine sa doarma ?Ei nu doreau sa auda de asa ceva.Intr-un final le promit ca le citesc o poveste super din cartea ce-a noua cu povesti Disney….uhh,a fost usor aici .Au strans jucariile ca niste copii cuminti ,s-au imbracat de noapte…nu va spun ca au avut pretentii la pijamale ,care mai de care sa ii aduca mama pijamaua de acasa!

Inainte de a se pune in pat mi-am intrebat copilul daca a avut o zi frumoasa:

-Ianis,ti-a placut cum ai petrecut de 1iunie?

-Mami,ce tare e ca de 1 iunie,parintii nu refuza nimic copiilor! (deci inca odata cred ca cineva i-a spus de planul meu 🙂 )

-Ma bucur ca ai fost fericit si ca ti-a placut,acum citesc povestea si va puneti la nani.!(aici am avut ceva emotii ca o sa ma intrebe daca mai pot sta la desene insa de la atatea lucruri permise ,erau epuizati si au adormit imediat)

Vremea ploioasa ne-a impiedicat sa iesim foarte mult pe afara si imi pare rau ca nu am avut ocazia sa vad cum m-as fi descurcat si pe afara fara sa ii spun ,,nu,, la fiecare prostioara din mintea lui.E….mai este si la anu un 1Iunie.Bine ca am un an la dispozitie sa imi revin.Adevarul e ca in fiecare zi incerc sa gasesc alte raspunsuri ,explicatii …decat simplul ,,Nu,,

Faptul ca am reusit o zi intreaga ma bucura si ma face mandra de mine.Data viitoare .NU MAI FAC ASTA DECAT DACA E PERMIS MACAR 1-2 de ,,NU,,

O provocare frumoasa,acceptata si de sot…spre norocul lui ca e mai mult plecat :)) A fost greu ,frumos si palpitant.Copilul a savurat din plin ziua,eu am fost mereu stresata si atenta la ce spun dar am reusit.

In final merit aplauze si va spun ca merita incercat…macar  de 1Iunie sau doar de 1 Iunie :))) Nu ca as fi o mama prea severa dar uneori se impune si cate un ,,Nu,,categoric.

Experienta asta e ca expeditiile facute pe Everest…acolo nu poti spune de prea multe ori ca nu poti,ca nu mai continui,ca nu mai vrei.Acolo un simplu ,,Nu,, te intoarce din drum si …parca nu te lasa inima sa renunti asa usor.Cam asa e si cu 1Iunie.Simt ca am scapat usor de data asta,parca m-as incumeta  sa mai incerc insa nu prea curand.

Multumesc pentru provocare.am inteles multe din aceasta experienta si astept o noua provocare….la fel de antrenanta!

 

Lasă un răspuns

