Obiceiuri culinare, de la scumpii nostri bunici!

Nu stiu cat timp petreceti cu bunicii dar eu am locuit vara de vara, la bunica mea! Era bunica de suflet, o comoara de om, ca mai toti bunicii. Acum sa il citez putin pe tata, desi nu cred ca are drept de autor : ,, Daca as fi stiut ca o sa imi fie asa dragi nepotii, faceam mai intai nepoti si apoi copii!,,:)
De la bunici invatam atat de multe, cum am invatat si eu de la bunica…sa iubesc florile, sa iubesc animalele si pe Dumnezeu. Copilul meu invata si el o gramada de lucruri de la bunici, mai ales de la bunicu. Are o atractie aparte pentru ,,BUBU,,:) Cred ca din aceasta cauza il si imita foarte mult.
Am observat ca a invatat de la bunicu, sa adauge in mancare, putin ulei. Tatal meu adora uleiul in mancare!!! Pana acum cativa ani, il manca prajit, acum a trecut la cel de masline si il pune in cantitati mici dar crud, direct pe manacare.
about
De la bunica, a invatat ca sarea si piperul dau gust maxim mancarii si uneori cere cam multa sare. Un obicei de care nu sunt foarte fericita.
Eu ce am invatat de la bunica este acela de a nu bea apa in timpul mesei. Asta pt ca apa impiedica buna digestie. Nu stiu daca este chiar asa dar l-am urmat si nu am avut probleme cu indigestiile, niciodata. Cu bunicii din partea tatalui, am stat mai putin dar am prins si de la ei cateva obiceiuri culinare.
Bunica ma invatase sa beau oua crude. Doamne ce le mai cautam prin cuibare!!! Erau ceva de necrezut de bune. Acum, cand ma gandesc doar la ouale de gaine, mi se face rau. In schimb le-am schimbat cu cele de prepelita. Le beau cu placere, ca pe orice alt aliment. Obisnuita din copilarie cu gsustul, nu mai am probleme de adaptare 😉 Imi place sa si cresc prepelite.

ou-prepelita_article-main-image
Obicei de la bunicu mi-a ramas ceapa si usturoiul , ca ma tine departe de raceli si microbi. Nu stiu daca nu am intrecut masura dar stiu ca in Italia cand am lucrat, am avut probleme cu asa ceva ;))) Mereu imi gateam cu usturoi, macar putin si mureau vecinii. Nu suportau deloc. Nu stiu cum nu au auzit de combinatia super delicioasa de usturoi cu sos de rosii sau cu maioneza! Au ei alimente cu usturoi dar doar putin de tot, pentru aroma. Eu daca nu il pun sa ii simt gustul, mai bine nu il mai pun deloc:))
Ardelul iute, bunicu il mananca cu orice.Eu mai am de lucrat la asta!
Dintre toate obiceiurile pe care le-am mostenit eu sau cineva drag mie…e acela de a bea suc de sfecla rosie. Cand eram mica, bunica dadea sfecla rosie pe razatoare, o punea in panza, o storcea de suc si adauga miere. Ne spunea ca ne curata sangele, ca ne face puternici. Il consuma si ea, ca sa ne ploua si noua in gura dupa asa bunatate! Acum il fac si eu copilului meu si pentru mine

.suc-de-sfecla

Mereu ne spunea bunica , sa nu mancam pe seara ca sa avem somnul lin si doamne cata dreptate avea! Am mancat intr-o seara tort, ca deee…era ispita! Toata noaptea eram agitata, mi se facuse un pic rau, nu ma simteam in apele mele. De atunci am zis ca nu mai pun gura pe mancare, decat pana in ora 20, nimic mai mult! Asta este maximul 🙂
Va astept la vara cu poze din gradina mea, plina de legume si fructe! O sa va placa obiceiurile culinare ale familiei, mostenite de la bunici! O masa bogata si pline de alimente ce hranesc organismul, nu doar stomacul!
Daca este sa facem un top al obiceiurilor culinare din familia mea, mostenite de la bunici…ar fi :

1.Ulei de masline in stare cruda la o masa din zi, mi se pare cel mai la indemana si fara mirosuri sau gusturi ciudate. Cel mai bun, zic eu ca este cel de la Costa d`Oro
2.Suc de sfecla rosie cu miere macar o data pe luna
3.Ceapa si usturoiul sa nu lipseasca din casa!
4.Sa nu beau apa in timpul meselor
5.Sa consum oua crude!

Va astept si pe voi, sa faceti in mesaje, un top 5 al obiceiurilor mostenite de la bunici.

13 gânduri despre &8222;Obiceiuri culinare, de la scumpii nostri bunici!&8221;

  1. Ulei de masline ,ou crud.fara apa in timpul mesei ,ceapa si usturoiul sa fie prezente in alimentatie,si suc si pireu de sfecla rosie astea cred eu ca sunt in top 5 le folosesc mereu

  2. 1.cherdele – un fel de painici umplute cu branza de oaie amestecata cu verdeata
    2.macarine – un fel de paste facute de bunica ca niste fundite, oparite in apa clocotita pana se idicau la suprafata, pe care arunca o mana de branza de oaie sfaramata si api o lingura de untura incinsa….mmmmm
    3.peste pe masa cel putin la doua zile
    4.fructele si legumele, chiar daca erau culese din propria gradina trebuia spalate
    5.fara excese la zahar, sare si piper.

  3. la mine ar veni cam asa -1. sa nu bei apa in timpul mesei.
    2. ceapa si usturoi zilnic
    3. uleiul de masline
    4. sfecla rosie macar coapta o data pe saptamana
    5. peste o data pe saptamana, as adauga eu
    Foarte interesant articolul tau. mi-a placut tare !

  4. Există multe secrete importante ale bunicilor noastre, o parte din care le utilizăm, o parte sînt uitate, altele cer o nouă interpretare. Multe din aceste reţete trebuie perfecţionate şi adaptate la noile condiţii de viaţă.
    Nu se pune carnea la fiert în apa clocotită, fiindcă se pierd substanţele extractive valoroase ale cărnii, acestea se păstrează mai bine cînd carnea se pune la fiert în apă rece şi se fierbe la foc mic.
    În trecut din cartofi se pregăteau diferite mîncăruri, cel mai des, însă, se consumau fierţi sau copţi, mai rar prăjiţi. Cartofii prăjiţi pierd 60% din vitamine, pe cînd cei fierţi sau copţi, nu.

  5. Ulei de masline,ceapa si usturoi, sa consum oua crude, sa nu beau apa in timpul mesei si sucul de sfecla rosie..acesta ar fi un top 5 pt mine!!

  6. Mi se pare ca topul realizat de tine cuprinde in totalitate ceea ce-mi doream sa spun insa, cred ca in alta ordine, daca nu te supar asta :d
    Astfel, topul meu ar arata cam asa:
    1.Sa nu beau apa in timpul meselor
    2.Ulei de masline in stare cruda la o masa din zi
    3.Ceapa si usturoiul sa nu lipseasca din casa!
    4.Suc de sfecla rosie cu miere macar o data pe luna
    5.Sa consum oua crude!

  7. asa este …..1 Ceapa si usturoiul sa nu lipseasca din casa!
    2 Suc de sfecla rosie cu miere macar o data pe luna
    3 .Ulei de masline -o lingurita dimineata
    4 Sa nu beau apa in timpul meselor
    5 Sa consum oua crude!

  8. Sa nu beau apa in timpul meselor
    Ulei de masline-o lingura dimineata
    sa consum oua crude
    suc de sfecla rosie
    ceapa si usturoiul sa nu lipseasca din casa

  9. Mi se pare ca topul realizat de tine este perfect insa intr-o alta ordine:
    1. sa nu beau apa in timpul mesei
    2. ceapa si usturoiul
    3. sfecla rosie
    4. oua crude
    5. ulei de masline

  10. Pe vremea bunicii mele nu era ulei de măsline, erau doar măsline care aveau statut de delicatese, la fel și uleiul în care stăteau. Am învățat multe de la bunica, lecții de viață pline de înțelepciune pe care și eu le dau acum nepoților mei.
    1- Cel mai bun medicament pentru răceli, pentru boli, este supa de găină.
    2- Verdețuri cât mai multe în orice mâncare.
    3- Orice mâncare scăzută să ” mijotească” puțin în cuptor.
    4- În plăcinta cu brânză nu se amestecă dulce cu sărat.
    5- usturoiul alungă spiritele rele din trup și din casă.
    *A mijoti= a fierbe încet

    • Asa este , ei nu aveau ulei de masline, Am contopit putin obiceiurile bunicilor de atunci si acum!. Am vazut cum fiul meu a luat acest obicei de la tatal meu, tata consumand ulei de masline de cand a aflat ca are probleme mari cu colesterolul si nu numai.

Lasă un răspuns

