De ce sa nu mintim?

         In afara faptului ca una din cele zele porunci spune clar ,,Sa nu minti!,, mai sunt cateva aspecte legate de minciuna.Cu ajutorul minciunii devii un om slab,lipsit de incredere din partea celorlalti dar ajungi sa nu mai stii nici tu ce sa crezi.De la tata am invatat sa nu mint niciodata,indiferent in ce situatie ma pune adevarul …dar om fiind am mai amanat adevarul dar fara sa fi mintit.

Nu exista minciuni usoare,mai grave sau minciuni ce nu pot afecta pe nimeni .Ele ne afecteaza pe noi toti.Mi-am invatat copilul sa nu minta,desi incearca ,ii arat mereu ca nu e deloc bine si care sunt efectele.

    Buuuun,o sa vina mamici sa spuna ..,,Pai daca il duci la stomatolog sau ii faci o injectie,ce ii spui?Ii spui adevarul ca sa nu mai mearga in veci? ,, Ii spun adevarul dar poate nu in intregime.De exemplu nu i-am spus niciodata ca nu doare,poate sa piste putin,sa de-a senzatia de usturime ,dar trece imediat si o facem pentru binele lui.L-am invatat ca pentru a scapa de marile dureri,uneori strangem din dinti,suferim putin si trecem peste.Stie sa aiba incredere in mine,mereu.Indiferent ce ii spune cineva ,daca eu ii confirm sau infirm …el pe mine ma crede.De ce e bine sa aiba incredere in cineva si a nu fie mintit un copil?Pentru ca el abia descopera lumea si daca nu ar sti in ce sa creada,cand sa creada iar daca viata lui ar fi inconjurata de minciuna,ar suferi un mare dezechilibru emotional si nu numai.

   De foarte multe ori am vazut persoane care au suferit din cauza minciunii,Ce e mai grav ,e atunci cand suntem prinsi cu minciuna.In acele momente ne-am fi dorit sa fi spus adevarul inainte de a fi prinsi,inainte de a face pe cineva sa sufere.

Poate uneori e mai usor sa spui o minciuna,te scapa momentan de o situatie penibila ,dureroasa sau grea dar mai devreme sau mai tarziu ,adevarul iese la suprafata.Si stiti de ce? Pt ca uitam ce am mintit,uitam ce am spus .In capul nostru se duce batalia dintre adevar si minciuna si uitam ce parte am spus,cu ce am inlocuit acest lucru.Atunci ne dam de gol si e ingrozitor de greu.

 Oricum ar fi ,mai bine spunem adevarul mereu si scapam de perioadele penibile de dupa,de incarcarile creierului cu minciuni si falsuri.Stim ca suntem persoane echilibrate,sigure pe noi…spunem ce ne supara,ce ne doare si iubim adevarul.

  Daca o sa insuflam acest aspect si celor mici,asa o sa faca si ei la randul lor.

Intotdeauna sa retinem ca ,,Minciuna are picioare scurte,,Imagine

Lasă un răspuns

